ZA ENOSTAVNO IN VARNO UPORABO JE MOŽEN DOKUP PRIBORA ALI DRUG ARTIKEL
BALANCER Victron Energy - izenačevalec napetosti za 2x12V 1A
ZALOGA
Artikel: BAL VCTRN
OPOMBA: tehnične karakteristike, opis in navodila uporabe v slovenščino še prevajamo.
Prosimo za razumevanje.
Hvala.
Pri serijski (zaporedni) vezavi dveh 12V akumulatorjev se pogosto pojavi problem, da nikoli nimata iste napetosti oziroma da obstaja napetostna razlika (nikoli nista v enakem stanju izpraznjenosti oziroma napolnjenosti).
Običajno ima "PRVI" akumulator (to je tisti, ki je z minus polom vezan na šasijo vozila) nižjo napetost kot "DRUGI" akumulator (ta je s plus polom vezan na porabnike vozila - zaganjač, luči, itd.).
Posledica je, da se pri dolgotrajni uporabi ta napetostna razlika še povečuje, s tem pa se življenska doba akumulatorja bistveno krajša zaradi prepolnjevanja ali premalo napolnjenega "prvega" akumulatorja s 24V ponilnikom.
Zato PREDLAGAMO, da občasno v vozilu s 24V sistemom zamenjate vrstni red!
Poznate pregovor "da je veriga toliko močna kot je najšibkejšnji člen?"
ČE v tej "verigi" (dveh 12V akumulatorjev v 24V sistemu) ODPOVE "prvi" akumulator, ne bo lastniku (tovornega) vozila ALI gasilskemu društvu (!) in drugim, preostalo nič drugega, kot da zaženejo motor vozila z boosterjem (to je slaba izbira, ker je akumulator običajno ŽE uničen - preveč sulfatiziran! ) ali "pošlepajo" vozilo z drugim vozilom.
Naše podjetje ima v 20-ih letih izkušenj pri montažah - posebno pri gasilskih društvih - "precej priznanj" oz. izjav gasilcev, slik in videov o "hitrem izvozu vozil" iz gasilskega doma s traktorjem, terenskim vozilom ali drugo njihovo cisterno (tovornim vozilom)...
To NI HITRI IZVOZ v NUJNIH PRIMERIH!
NAJVEČJA NAPAKA pri gasilcih je, da imajo pogosto samo na en 12V akumulator (v 24V sistemu) priklopljen STALNI 12V PORABNIK - ali celo več porabnikov (polnilec svetilk, laptop, UKV postajo...novejši tudi defribilator na 12V cig. vtičnico v kabini...tahometer običajno ni priklopljen).
V tem primeru morajo vgraditi DC pretvornik s 24V na 12V, ki bo črpal električno energijo z OBEH akumulatorjev.
Potrebno je vedeti, da ima tudi ta DC pretvornik stalno porabo toka! Torej je ob nabavi DC/DC pretvornika potrebno biti pozoren tudi na ta podatek. Zelo veliko STALNO porabo toka imajo pogosto ceneni "noname" DC/DC pretvorniki (običajno proizvajalci iz Azije...).
Stalna poraba z 12V akumulatorja takih porabnikov je lahko ob dolgotrajnem "parkiranju" vozila v garaži USODNO za akumulator na katerega je priključen.
V primeru uničenja enega akumulatorja, je potrebno v 24V sistemu zamenjati OBA z NOVIMA akumulatorjema enake kapacitete, starosti, kvalitete oz. tehnologije izdelave (berite "pregovor" zgoraj).
ZATO predlagamo, da se v takih (posebno gasilskih) garažah uporabi DOVOLJ MOČAN polnilnik (desetletja so uporabljali polnilnike-vzdrževalnike moči SAMO 1A ali 2A !),
IN BALANCER - IZENAČEVALEC napetosti, ki poskrbi, da je napetost čimbolj izenačena med obema akumulatorjema v 24V sistemu!
Za manjše kapacitete akumulatorjev in manj porabnikov v vozilu, predlagamo MXT 4.0
Za večje kapacitete akumulatorjev in več porabnikov v vozilu, predlagamo XS 14000
KAJ POMENI NAPETOST oz. "NEnapolnjenost" 12V enega (prvega) AKUMULATORJA s SAMO 11,70V v 24V SISTEMU (slika spodaj)
po SOC klasifikaciji si oglejte T U K A J
PRAVNO OBVESTILO (zaradi 100% kopiranja naših tekstov na spletne strani drugih podjetij, ki jim ne dobavlja naše podjetje):
Slovenski tekst za CTEK polnilnike na naši spletni strani www.ctek.si je intelektualna lastnina uradnega distributerja za Slovenijo, to je podjetja Sončna uprava Edvard Brank s.p.
Javna uporaba, tiskanje in razmnoževanje našega teksta fizičnim osebam z dejavnostjo prodaje in pravnim osebam za reklamiranje njihove prodaje v svojih prostorih ali na spletu ni dovoljena, razen podjetjem, ki jim dobavlja naše podjetje!
Kršitve intelektualne lastnine bomo v bodoče po pravni poti preprečili po Zakonu o avtorskih in sorodnih pravicah in zahtevali denarno nadomestilo.